ThingLink haluaa tuoda virtuaalisisällöt kaikkien ulottuville

9.11.2016
Interaktiivisten kuvien ja videoiden luominen ja jakaminen ei ole koskaan ollut yhtä helppoa.

"ThingLinkin avulla kuviin ja videoihin voi lisätä tekstiä, ääntä ja linkkejä", yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Ulla Engeström sanoo.

Jo 3,5 miljoonaa sisällöntuottajaa, opettajaa, opiskelijaa ja markkinoijaa ympäri maailmaa on kokeillut ThingLinkin kuvaeditoria.

"Aloimme ensin rakentaa "linkkikerrosta kaiken päälle", jotta visuaalisesta ympäristöstä tulisi klikkailtava", Engestrom kertaa. "Lisäsimme interaktiivisen kerroksen ensin kuviin, sitten videoihin ja nyt virtuaalitodellisuuteen."

Hän uskoo, että ympäristöstä 360-asteisen kuvan luovat virtuaalilasit ovat valokuvauksen seuraava kehitysaskel. ThingLink on muutoksen etulinjassa.

"Teemme 360-julkaisusta helppoa ja edullista niin, että kuka tahansa voi luoda VR-sisältöä. Julkaistuamme 360-editorin, myyntimme kasvoi 38 prosenttia kuussa", Engestrom kertoo.
Yritys on saanut alkuvaiheessa apua Vigo-kiihdyttämöohjelmasta ja Tekesistä.

"Kun kehitimme ydinteknologiaamme ja aloitimme toimintaa Yhdysvalloissa, saimme rahoitusta, jota tarvitsimme ottaaksemme harppauksen Atlantin yli."

Yhdysvalloissa yritys on pystynyt rakentamaan sekä käyttäjäkuntaa että liiketoimintamalliaan.

Thinglink

teksti: James O'Sullivan
kuva: Thinglink

Kirjoitus on käännös pidemmästä englanninkielisestä artikkelista.

Eeva Landowski
comments powered by Disqus