Team Finland Mixed Reality

Team Finland Mixed Reality -kampanja tarjoaa rahoitusta, markkinatietoa ja verkostoja virtuaalitodellisuus- (VR) ja lisätyn todellisuuden (AR) ratkaisujen kehittämiseen ja hyödyntämiseen liiketoiminnassa.

Mitä? Rahoitusta virtuaali- ja lisättyyn todellisuuteen perustuvien ratkaisujen kehittämiseen ja hyödyntämiseen liiketoiminnassa

Team Finland Mixed Reality -kampanja rohkaisee yrityksiä kehittämään ratkaisuja ja hyödyntämään virtuaali- ja lisättyä todellisuutta liiketoiminnassa ja lisäämään alan osaamista Suomessa. Kampanja tarjoaa rahoituksen lisäksi markkinatietoa VR/AR-teknologioiden hyödyntämisestä ja alan globaaleista innovaatioista sekä verkottaa yrityksiä, tutkimusorganisaatioita ja muita julkisia toimijoita.

Mixed Reality -kampanjan tavoitteet:

  • Suomeen syntyy maailman johtavia VR/AR-teknologiaa ja sisältöjä tuottavia yrityksiä.
  • Suomalaiset yritykset ovat globaaleja edelläkävijöitä VR/AR-teknologian kehittämisessä ja hyödyntämisessä. Pelien ja viihteen lisäksi mukana esimerkiksi terveydenhoito ja kaikki tärkeimmät teollisuuden alat.
  • Suomalainen VR/AR-ekosysteemi on linkittynyt kiinteästi maailman muihin vastaaviin merkittäviin ekosysteemeihin.

Team Finland Mixed Reality -kampanjaan on varattu 30 miljoonaa euroa rahoitusta.

Kenelle? Kasvava markkina kaikkien toimialoille yrityksille

VR:n ja AR:n yhdistävää Mixed Reality- eli yhdistettyä -teknologiaa voidaan soveltaa kaikilla toimialoilla ja kampanja on tarkoitettu minkä tahansa toimialan yrityksille koosta riippumatta. Ensimmäisen vuoden aikana Mixed Reality -kampanjan painopisteenä ovat alkuvaiheen yrityshankkeet sekä pienten ja isojen yritysten verkottaminen.

Nopeasti kasvavien VR/AR-markkinoiden koko on noin 5,5 miljardia dollaria. Nämä teknologiat muodostavat arvioiden mukaan vuonna 2020 jo 150 miljardin dollarin markkinan. Lisätyn todellisuuden arvioidaan tuottavan ensimmäisenä merkittävää liiketoimintaa yrityksille, vaikka virtuaalitodellisuus on kerännyt mediahuomiota erityisesti peli- ja viihdekäytössä.

Tiivistä yhteistyötä Suomen hyväksi – Team Finland Mixed Reality

Mixed Reality -kampanja suunnitellaan ja toteutetaan yhteistyössä alan keskeisten toimijoiden, FIVR:n (Finnish Virtual Reality), VR Finlandin ja yritysten, kanssa.

Kiinnostaako virtuaali- tai lisätyn todellisuuden kehittäminen ja hyödyntäminen liiketoiminnassa? Onko yrityksellänne tarjota VR/AR-asiantuntemusta muille yrityksille?

Ota meihin yhteyttä!

Onko sinulla VR/AR-teknologiaa kehittävä tai hyödyntävä yritys? Jos asioit ensimmäistä kertaa Tekesin kanssa, ole hyvä ja käytä Team Finland -tunnustelupalvelua.

Siirry Team Finland -tunnustelupalveluun tästä

Merkitse kohtaan "Muu, mikä? (Esim. ideahaku tai -kampanja)": MR-kampanja

Jos olet jo Tekesin asiakas, ota yhteyttä suoraan asiantuntijoihimme

Tuomas Henttonen
Asiantuntija, Tekes
p. 050 5577 696
tuomas.henttonen (at) tekes.fi

Petri Rajahalme
Asiantuntija, Tekes
p. 050 5577 625
petri.rajahalme (at) tekes.fi

Jani Jokitalo
Asiantuntija, Tekes
p. 050 3544 344
jani.jokitalo (at) tekes.fi

VR, AR, MR: uutiset, tapahtumat, hakuajat

Error in Article feed: {{error}}

Ei hakutuloksia

{{article.PageName}}
{{article.Ingress}}
Paikka: {{article.Place}}
{{article.TimeFrameTitleByArticleType}} {{article.TimeFrame}}
{{article.ContactPerson}}

team finland digital logo

Tapahtumia kampanjan tueksi

Team Finland Mixed Reality -kampanjaan liittyy useita tapahtumia, joissa edistetään eri alan ja eri kokoisten yritysten välistä yhteistyötä. Esimerkiksi Arctic 15 -tapahtuman yhteydessä 5.5.2017 järjestetään X Reality Day. Verkottumista edistetään myös eri toimialoille suunnatuissa D.Day-tapahtumissa (www.dday.fi).

Mikä on Mixed Reality?

Virtual Reality’, VR eli virtuaalitodellisuus on suljettu ja täysin immersiivinen kokemus, joka vie käyttäjän kokonaan erilliseen, virtuaaliseen maailmaan.

Augmented Reality’, AR eli lisätty todellisuus on avoin ja osittain immersiivinen kokemus, joka tuo virtuaalisia asioita käyttäjän todelliseen maailmaan.

Mixed Reality’, MR eli yhdistetty todellisuus on sekoitus todellista ja virtuaalimaailmaa, jossa fyysiset ja digitaaliset asiat ovat olemassa yhtä aikaa ja pystyvät kommunikoimaan keskenään.