Henkilöstön ja asiakkaiden brändikokemus uudistumisen voimavarana

Hankenilla 19.10.2017 järjestetyn Brand New-hankkeen päätösseminaarin avasi kansainvälinen bränditutkija ja konsultti Nicholas Ind puhuttelevalla viestillään yritysten ja yhteisöjen ajan saatossa muodostuneen perimän (Corporate Brand Heritage) hyödyntämisestä yrityskuvan rakentamisessa.

Keskustelua jatkettiin dynaamisesti rakentuvasta yrityskuvasta asiakkaiden, henkilöstön ja johdon näkökulmista Brand New -hankkeeseen osallistuneiden alustamina. Kirsi Mettälä Skanskasta kertoi että kun ymmärretään, että yrityskuva syntyy kentällä asiakaskohtaamisissa, henkilöstöjohtajasta tuleekin brändin johtaja. Tapiolan Lämmön talousjohtaja Lars-Erik Stenbacka korosti henkilöstön ja johdon yhteistyötä Tapiolan Lämmön hengen luomisessa yhteissuunnittelun keinoin. Pekka Harjunkoski Isännöintiliitosta rohkaisi isännöintiyrityksiä miettimään miten erottautua edukseen digitalisaation murroksessa. Lopuksi hankkeen asiantuntijaosapuolet Virpi Roto Aalto-yliopistosta, Anne Rindell Hankenilta sekä Inka Lappalainen VTT:ltä kiteyttivät hankkeen opit omasta näkökulmastaan.

Esitysmateriaalit ovat saatavilla hankkeen kotisivuilta.

Oivalluksia ja oppeja lisää tuoreissa käytännönläheisissä julkaisuissa:

 

Inka Lappalainen, VTT
Virpi Roto, Aalto