Käyttäjädataa keräämällä ilmaisia kaupunkipyöriä

24.11.2016

Kaupunkien vihertyessä ne järjestävät yhä enemmän pyöräilyä tukevia palveluja ja infrastruktuuria. Kaupunkipyörät ovat tästä yksi esimerkki. Useimmiten ne saavat mainostuloja joltain kaupalliselta brändiltä – Lontoossa Barclaylta ja Helsingissä S-ryhmän Alepalta. Yhteistyön merkiksi telakoissa ja pyörissä on brändin mukaiset logot, ja siihen yhteistyö yleensä jää.

Buzzbike hakee konseptillaan syvempää yhteistyötä kaupunkipyörien, niiden käyttäjien ja mainostuloja tuovien brändien välille Lontoossa. Se tarjoaa kokonaan brändien rahoittamia, käyttäjille ilmaisia pyöriä 24/7 periaatteella.

Konseptissa käyttäjistä kerätään dataa, ja heille tarjotaan käyttäjäkohtaisesti räätälöityä markkinointia.

Konsepti pohjaa osin Havas Median ”Meaningfull Brands” -tutkimukseen, jonka mukaan yhteisöllisyyttä, terveyttä ja parempaa elämää edistävät brändit saavuttavat asiakkaissa suurempaa uskottavuutta ja sitoutumista.

Lue koko juttu Springwisen sivuilta

Eero Lukin
comments powered by Disqus