DealDash: Markkinoille Yhdysvaltoihin

3.10.2014
Senttihuuto- ja verkkokaupan yhdistävä DealDash on Suomen nopeimmin kasvavia yrityksiä.

DealDash on Suomen menestyneimpiä startupeja. Se on kerännyt sijoituksia tunnetuilta bisnesenkeleiltä ja kansainvälisiltä pääomasijoittajilta, Kauppalehti on palkinnut sen Kasvajana ja yrityksen perustaja William Wolfram palkittiin vuonna 2013 vuoden yrittäjänä.

Ennen kaikkea yritys on todella kasvanut ja sen tehnyt sen vieläpä kannattavasti. Yrityksen liikevaihto ylsi tuoreella tilikaudella 40 miljoonaan euroon, kun se vielä kaksi vuotta sitten liikevaihto oli reilut kuusi miljoonaa euroa.

DealDash on kuitenkin Suomessa vähemmän tunnettu yritys, sillä verkko- ja senttihuutokaupan yhdistävä yritys on markkinoilla vain Yhdysvalloissa. Toimitusjohtaja William Wolfram on onnistunut Suomesta käsin toimivan yrityksen yhdeksi oman toimialansa suurimmista.

DealDash sai vauhtia kasvuun Tekesin Nuoret innovatiiviset yritykset -rahoituksesta. Rahoitus käytettiin markkinointiin, tuotevalikoimaan ja liiketoimintamallin kehittämiseen skaalautuvaksi.

Tavoitteet ylittyivät

Nuoret innovatiiviset yritykset -rahoitus on jaettu jaksoihin, joissa eteneminen on sidottu selkeisiin tavoitteisiin. Tavoitteet koskevat tyypillisesti asiakasmääriä, liikevaihtoa ja kerättyä yksityistä pääomaa.

DealDashin ylitti tavoitteensa näissä kaikissa osa-alueissa. Yritys pystyi kasvattamaan liikevaihtoaan 2,2 miljoonasta eurosta kahdeksaan miljoonaan, kun tavoitteena oli 105 prosentin kasvu. Rekisteröityjä asiakkaita yritys onnistui keräämään 305 000, kun tavoite oli 200 000.

Kasvuyritykset tarvitsevat nopeaan kasvuun yksityistä ja julkista pääomaa. DealDashille tavoitteeksi oli asetettu 750 000 euron yksityiset sijoitukset nuoret innovatiiviset yritykset -rahoituksen aikana, mutta yritys keräsi miljoona euroa.

"Nuoret innovatiiviset yritykset -rahoituksella pystyimme muuttamaan itsemme aloittavasta startupista erittäin nopeasti kasvavaksi yhtiöksi, joka toimii Suomesta käsin", Wolfram tiivistää.

Lisätietoja

www.dealdash.com

Josi Tikkanen
comments powered by Disqus