Rahoitusta peliyrityksille

Esittelyaineistot

 

Lataa The Game Industry of Finland -esite (pdf)

Neogamesin Tekesin toimeksiannosta tekemä selvitys (pdf) kattaa pelialan synnyn ja kehityksen 1980-luvulta nykypäivään. Menestyksen takana ovat mm. teknologinen osaaminen, vankka harrastajapohja ja Assemblyn kaltaiset tapahtumat, tiiviit verkostot ja yhteistyökulttuuri sekä Tekesin ulkomaisia pääomasijoituksia houkuttava rahoitus. 15.10.2013

Jane McGonigal: Gaming can make a better world (YouTube)
Games like World of Warcraft give players the means to save worlds, and incentive to learn the habits of heroes. What if we could harness this gamer power to solve real-world problems?

Basic rules of F2P (pdf)
How to make money with F2P by Nicholas Lovell of Gamesbrief

Exploring the landscape of digital health games (pdf)
Innovations and practical examples in gaming and social media in social and healthcare services

Suomalainen peliosaaminen luo uskoa talouteen (Huomenta Suomi 11.1.2013)

Predictions for the Finnish Gaming Industry – Trends 2013 (YouTube)

Northern Game Summit, 27.-28.10.2012, Kajaani 
Pelialan tekijöille, vaikuttajille ja uusille tulevaisuuden toivoille suunnattu NGS keräsi satoja alasta kiinnostuneita yhteen ympäri Suomea ja maailmaa. Katso esitykset

Gbtimes: Promoting gaming innovation in Finland and China
Gaming has risen to be main driver of growth in different parts of the world, but is it enjoying the same pace of development in different countries? Featuring Tekes' Skene game programme from 2:40 ->.
Watch the video (YouTube)

Skene Game Business Event @ Investor Pitching

Presentations from Skene Game Business Event 2014 on 9th September. All presentations in pdf format.

Ian Baverstock:

Jonathan Newth:

Pelialan koulutus – Game Education

Game Executive Program - Leadership and Commercial Skills for Gaming Companies (YouTube)
Game Executive is a unique program offered by Aalto University Executive Education (Aalto EE), tailored to the needs of growth companies in the gaming sector. It will prepare future leaders in the sector to better lead and manage their companies and create hit products for global commercialization.

Aalto Game Monetization Design (YouTube)
Game industry pros tell how to design, develop, measure, market, make money and acquire and keep customers in gaming business.

Suomalaiset peliyritykset esittäytyvät videolla

Tribeflame: Tablettipelien uuranuurtajat hakevat moninpeliin ponnetta
Turkulainen Tribeflame on ollut mukana tablettipelimarkkinoilla jo ennen kuin yhtäkään laitetta oli myyty. Tekesin rahoituksella yritys päässyt parantamaan omaa pelimoottoria mutkattomamman moninpelaamisen suuntaan.

AriTunes: Suomen kuunnelluin artisti luo yhteisiä sääntöjä musiikki- ja pelialalle
Ari Pulkkisen musiikki kerää miljardeja kuulijoita pelkästään pelien kautta. Pulkkinen palkittiin vuonna 2011 Suomalainen pelikehittäjä -palkinnolla, ja nyt säveltäjä-tuottaja-muusikko luo yhteistyössä Tekesin Skene-ohjelman kanssa yhteisiä pelisääntöjä musiikin ja peliteollisuuden aloille.

Pelialan veteraanit yhden Suomen kiinnostavimman startupin takana
Small Giant Games on kehittänyt pelimoottoriaan, kenttäsuunnittelutyökaluja sekä moninpeliä ja saanut ohjausta kohti suunnitelmallisempaa liiketoiminnan kehitystä Skene-peliohjelmasta.

PlayRaven etsii Skenen avulla uusia tablettipelaajia
Skene on ollut mukana rahoittamassa yhtä tämän vuoden kiinnostavimmista debyyteistä.

Frozenbyte: Tekesin rahoituksella syntyi yksi alan tehokkaimmista pelimoottoreista
Skene rahoitti pelimoottorin kehitystä, jolla luotiin muun muassa Trine-pelien maailman. Tutkimus- ja tuotekehityksen lisäksi Frozenbyte sai Skenen kautta mahdollisuuden tuoda Trine 2 mukaan PS4- ja Wii U -konsolien markkinoille.

Seminaariaineistot

Fondia Gaming Event 3: User Acquisition, joulukuu 2013 (YouTube)

 

Skene Game Business Event, 15.10.2013 Helsinki

Kaikki esitykset ovat pdf-muodossa. Esitykset löytyvät myös YouTubesta ja  videoina wmv-muodossa.

Welcome and What's New on Tekes' Skene – Games Refueled programme
Kari Korhonen, Programme Manager, Skene

The 411 of Player Acquisition
Wilhelm Taht, Playground

Authentic Virality. You Share if You Care
Tuomas Rinta, Applifier

Balancing revenues with User Experience
David Maret, Chartboost

What Today's Mobile Game Developers Really Need to Access the Market and Dominate Competition?
Ville Heijari, PlayHaven

How to Attract Private Money with Tekes funding?
Paul Heydon, Avista Partners, London Venture Partners

Release of the Development of Finnish Game Industry study (Peliteollisuus – kehityspolku)
Suvi Latva & KooPee Hiltunen, Neogames

 

General situation of digital serious games in Japan; e-learning in Japan (pdf) 

Health gaming in USA (pdf)
IFTF:n raportti pelien hyödyntämisestä sosiaali- ja terveydenhoitoalalla. 

Gamification

FinNode Project Japan 2011: Cloud-izing Embedded System (pdf)

Entertaining China

Lue koko raportti: FinNode – Entertaining China

 

Skene Roadshow 2012 (kaikki esitykset ovat pdf-muodossa)


Skene Games Outbreak
, 4.9.2012 Helsinki
Digitaalisuus muuttaa pelimarkkinoita ja nopea reagointi on menestymisen ehto. Mikä on Tekesin uuden Skene-ohjelman rooli alan kasvun vauhdittajana? Mitkä ovat pelialan tuoreimmat trendit maailmalla? Katso Skenen kick-off-tilaisuuden esitykset ja tunnelmaa (myös YouTubessa).