Maailmanvalloittajien polulla

Joo joo, yrityksen pitää päästä ulkomaiden markkinoille. Tuttu juttu. Ei Suomi muuten nouse. Mutta siellä on eri kieli ja kaikkea. Joudutaan kuitenkin huijatuksi. Tai ei välttämättä, jos suunnitellaan homma kunnolla. 3D Online Factory, Finncode ja Digital Hammer tekivät niin. Selvitä siis onko yrityksestäsi nopeaan kansainväliseen kasvuun, ymmärrä miten markkinat toimivat ja katsokin, että tiimisi on innokas ja osaava. Jutellaan lisää, kun nämä ovat kunnossa.

Rahoitusta kansainvälisen kasvun suunnitteluun

Kansainvälinen kasvu ei synny ilman valmistelua. Suunnittelutyötä varten kannattaa tutustua Tekesin konseptin testauksen ja markkinakartoituksen rahoitukseen.

Luo kontakteja

FinnCode Ylivieskasta hyödyntää NFC-teknologiaa kalliiden merkkituotteiden aitouden varmistamisessa.

Globaalisti kyseessä on kymmenien miljardien bisnes. Pelkästään Italiassa arvioidaan menetettävän vuosittain viidestä seitsemään miljardia euroa tuoteväärennösten takia, joista 60 prosenttia kohdistuu suoraan tekstiili- ja vaateteollisuuteen. Ensimmäinen asiakas on arvokkaita laukkuja ja kenkiä valmistava italialainen uusi luksusbrändi. Neuvotteluja useiden brändien kanssa on meneillään.

Tekesin kansainvälisen kasvun suunnittelun rahoituksella FinnCode on saanut luotua kontaktit italialaisiin luksustuotevalmistajiin ja teknologiansa tuotantokuntoon.

Selvitä markkinaa

Kuopiolainen 3D Online Factory yhdistää brändit ja fanit 3D-tulostuksen avulla.

Yrityksen verkkokaupasta voi ostaa esimerkiksi suosikkipelinsä tai -sarjansa oheistuotteita, kuten pelihahmoja, 3D-tulostettuna. Tähän mennessä on tehty sopimus 30 eri viihde-, peli- ja desingbrändin kanssa. Esimerkkinä on Kalevala Koru, joka toi myyntiin osan perinteisistä koruistaan muovisina ja lähes kaikissa väreissä. Yksi maailman suurimmista viihdejäteistä, Warner Bros., vei koko tuotepalettinsa Lepakkomiehestä Maantiekiitäjään ja Väiski Vemmelsääreen 3D Online Factoryn verkkokauppaan.

Tekesin kansainvälisen kasvun suunnittelun rahoituksella 3D Online Factory toteutti selvityksen liiketoiminnan laajentamisesta kansainväliseksi. Tuotekehitysrahoituksella rakennettiin verkkokauppa.

Tee testijulkaisu

Lahtelainen peliyritys Digital Hammer käynnistelee maailmanvalloitusta Saksasta.

Digital Hammer tekee testijulkaisun Saksaan, josta kerätyn palautteen avulla tuotteesta hiotaan timantti. Lisäksi saadaan avainluvut sijoittajille tai julkaisijoille, joiden avulla peli skaalataan tärkeimmille markkinoille Pohjois-Amerikkaan ja myös Itä-Aasiaan.

Tekesin rahoitus nopeuttaa huomattavasti tuotteen kehitystä, koska töitä voidaan tehdä täysipäiväisesti. Lisäksi testikäyttäjien hankinta kansainvälisesti olisi hyvin vaikeaa ilman asiallista budjettia”, sanoo toimitusjohtaja Risto Lappi.

Voit jatkaa peliä vasta kun olet lukenut tämän

Osallistu keskusteluun ja seuraa meitä  

Keskustele ja vinkkaa aiheesta Twitterissä kesän aikana tunnuksella #maailmanvalloittajat2015

Juttu on osa kesäistä Maailmanvalloittajakampanjaamme, joka penkoo Tekesin parhaat rahoituspalvelut ja yritysten erilaiset polut kohti kansainvälistä menestystä.

Me rahoitamme rohkeita

Ota meihin yhteyttä!