Market Access Programs

Fudan iLab -ohjelma tarjoaa suomalaisille yrityksille ammattilaisten tekemän liiketoimintasuunnitelman Kiinan markkinoille. Ohjelma toteutetaan Shanghaissa sijaitsevan Fudan School of Managementin kanssa.

Fudan iLab Program

Fudan iLab -ohjelmassa työelämässä kokeneet eri alojen ammattilaiset tekevät suomalaisille yrityksille räätälöidyn liiketoimintasuunnitelman Kiinan markkinoille. Liiketoimintasuunnitelma on samalla heidän MBA-tutkintonsa lopputyö Fudan School of Managementista.

Vuonna 1905 perustettu Fudanin yliopisto on yksi Kiinan vanhimmista ja arvostetuimmista.

Liiketoimintasuunnitelma Kiinan markkinoille Fudan iLab -ohjelmasta

Kuusi kuukautta kestävän jakson aikana Fudanin MBA-tutkintoa suorittavista henkilöistä koostuva tiimi voi työskennellä seuraavien osa-alueiden parissa:

  • markkina-analyysi ja suunnitelma markkinoille menoon
  • tuoteanalyysi ja kehitysstrategia
  • liiketoimintasuunnitelma (ydinalueet, verkostoituminen, markkinointi, jakelu, rahoitussuunnitelma jne.)

Ennen projektin alkamista sen aihe ja laajuus määritellän yhdessä yrityksen kanssa. Prosessia valvoo ja ohjaa Fudan School of Managementin henkilökunta.

Tekesin rahoitus yrityksille Fudan iLab -ohjelmassa

  1. Ensisijaisesti Tempo-rahoitus (startup-yritykset) ja Kiito-rahoitus (pk-yritykset) de minimis -tukena. Sisältäen omat palkat, henkilösivukulut, ostopalvelut ja muut kustannukset
  2. Nuoret innovatiiviset yritykset -rahoitus (NIY). Rahoitus sopii yrityksille, joille on myönnetty Tekesin NIY-rahoitusta. Market Access -ohjelmien kustannukset sisällytetään osaksi projektin kustannuksia (I. ja II. vaiheen rahoitus)

Ennen kuin haet mukaan ohjelmaan, keskustele rahoitusmahdollisuuksista Fudan iLabista Tekesissä vastaavan Aila Maijasen (ks. yhteystiedot alla) kanssa.

Fudan iLab -ohjelmaan pääsy edellyttää

  • innovatiiviseen tuoteideaan perustuvaa liiketoimintaa
  • itsenäistä yritystä tai suuren yrityksen yksikköä
  • riittävää teknologista osaamista
  • kestävää kilpailuetua
  • maksavaa asiakaskuntaa
  • riittävää rahoitusta ja/tai positiivista kassavirtaa 1-2 vuodeksi eteenpäin
  • englanninkielisiä verkkosivuja

Fudan iLab -ohjelmaan haetaan syksyllä

  • Syys-lokakuu 2016: hakemus Tekesiin
  • Marraskuu: Fudanin yliopiston ja Tekesin edustajat haastattelevat hakijat Suomessa
  • Marraskuun loppu: päätös valituista yrityksistä
  • Joulukuu: yrityskohtaisten projektitiimien muodostaminen
  • Tammikuu 2017: projektin käynnistäminen (videoconference)
  • Helmikuu: projektin määrittäminen (aiheen tarkennukset, scope, jne) ja alustava tutkimus
  • Maaliskuu: projektiehdotuksen hyväksyminen (videoconference)
  • Maalis-kesäkuu: projektien toteutus
  • Toukokuu: projektien puolivälikatsaus yrityksissä Suomessa (projektitiimit tulevat Suomeen)
  • Heinäkuu: loppuraporttien julkistamistilaisuus Shanghaissa

Ota yhteyttä

startups@tekes.fi

Tietoa Fudanin yliopistosta ja Tekesin toiminnasta Kiinassa

Error in Article feed: {{error}}

Ei hakutuloksia

{{article.PageName}}
{{article.Ingress}}
Paikka: {{article.Place}}
{{article.TimeFrameTitleByArticleType}} {{article.TimeFrame}}
{{article.ContactPerson}}

Suomalaiset yritykset Fudan iLab -ohjelmassa ja niiden kokemuksia videolla (klikkaa auki)

Suomalaisten yritysten kokemuksia Fudan iLab -ohjelmasta

Suomalaiset yritykset Fudan iLab -ohjelmassa

2016
Avaintec Oy, Optofidelity Oy, Ekolet Oy, Virranta-yhtiöt

2015
Valio Oy, M-Brain Oy, Premix Oy, Modern Diagnostics Oy

2014
Lumene Oy, Vallilla Interior Oy, BioGTS Oy, Visual Components Oy, Serres Oy

2013
Cesim Oy, Confidex Oy, Sintrol Oy, StereoScape Oy, Planray Oy.

2011–2012
IBM Project I – Hardware Maintenance Offerings in Asia Pacific
IBM Project II – Technology Development in the Domain of Mining Safety in China
IBM Project III – Improving On-TARGET Client Prospecting Tool for Growth Markets
IBM Project IV and V – GCG Market around Entry Storage Systems

CTG Project I – Nationwide Consolidate Buying Strategy
CTG Project II – Tenant Grading & Commercial Property Benchmarking
CTG Project III – New Business Model – Vendor's Shop in Shop Differential Strategy
CTG Project IV – Marketing Program Branding Strategy for WOW
CTG Project V – Winning Customers in E-businessEvergreen – How to Build a Consumer Brand on the InternetZhongyou Website Branding & Marketing