Unity Technologies on vuoden kovin kasvaja

1.6.2016
Kauppalehden Kasvajat -kiertueen viimeisellä etapilla Helsingissä vuoden ”superkasvajana” palkittiin Unity Technologies Finland. Palkinnon tilaisuudessa vastaanotti Pekka Aakko Unityltä.

– Yrityksemme on buutattu kahteen otteeseen ja kolmannella kerralla onnistui. Nyt firma on menossa hyvällä track recordilla eteenpäin. Me haluamme miljardiluokkaan mukaan. Tavoitteena on haastaa Google, YouTube ja päästä samoihin sfääreihin Supercellin kanssa, iloitsee Aakko.

Unity Technologies Finland on osa kansainvälistä pelimoottoriyritystä, jonka tuotteisiin kuuluu muun muassa vuonna 2008 perustettu suomalainen Everyplay-palvelu. Palvelu videoi pelisession, jonka pelaaja voi halutessaan jakaa Everyplayn sisällä sekä Facebookissa, Youtubessa ja Twitterissa.

Unity Technologiesilla on myös videomainostuote Unity Ads, jossa pelaaja saa jokaisesta katsotusta mainosvideosta palkkioksi virtuaalituotteen. Unity Adsin mallissa jokainen osapuoli voittaa. Pelaaja haluaa katsoa mainoksia saadakseen palkinnon, mainostaja kohtaa erittäin vastaanottavaisen yleisön ja pelinkehittäjä hyötyy merkittävästä liikevaihdosta.

Yrityksen liikevaihto on kasvanut huimasti, vuonna 2015 se on ollut 118 miljoonaa euroa. Vuonna 2014 liikevaihto oli 28,2 miljoonaa euroa ja vuotta aiemmin luku oli reilun yhdeksän miljoonan luokkaa.

Team Finland on ollut mukana kasvun kiertueella Kauppalehden yhteistyökumppanina. Viidellä paikkakunnalla kasvun tarinat ja verkostoituminen ovat kiinnostaneet. Kiertueelle ilmoittautui ennätysyleisö, lähes 800 henkeä.

Onko teidän yritys ensi vuoden kasvaja? Team Finland auttaa yrityksiä kiihdyttämään maailman markkinoille – tuplataan vienti nyt.

 

Kuva: VNK

Miia Linnusmaa
comments powered by Disqus