Tekesin uusi markkinointi- ja viestintäjohtaja Tomi Korhonen: ”Tekes on mahdollistaja!”

Tomi Korhonen aloitti Tekesin markkinointi- ja viestintäjohtajana 1.2.2016. Pitkän toimittajataustan omaava Korhonen uskoo tarinoiden voimaan.

”Viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille Tekes tarjoaa varmasti yhden Suomen mielenkiintoisimmasta viestintätehtävistä. Suomen tulevaisuuden tekijät – startup-yritykset, kasvuyritykset ja huippututkimus – antavat erinomaisen mahdollisuuden kertoa tarinaa suomalaisesta luovuudesta ja innovaatioista”, Korhonen sanoo.

”Yksi keskeisiä teemoja, jota haluan tehtävässäni edistää, on Tekesin toiminnan vaikuttavuuden avaaminen niin päättäjille kuin suomalaisille laajemminkin. Esimerkiksi liikevaihto kasvoi Tekesin rahoittamissa pk-yrityksissä vuosittain 18 prosenttiyksikköä enemmän kuin pk-yrityksissä keskimäärin 2011–2014. Tämä on vahva viesti siitä, että Tekesin rahoitus luo uutta kasvua ja vientiä.”

Korhosen mielestä Tekesin rooli kasvun  ja kansainvälistymisen mahdollistajana on teema, jota on ilo yhdessä Tekesin markkinoinnin ja viestinnän tiimin ja asiantuntijoiden kanssa viedä eteenpäin. Tavoitteena on tehdä Tekesin innovaatiorahoitus ja palvelut entistä paremmin tunnetuiksi suomalaisille yrityksille ja tutkimusorganisaatioille.

”Suomi on yksi maailman innovatiivisimmista maista, ja onkin erittäin innostavaa päästä edistämään Suomen maakuvaa yhteistyössä Team Finland -toimijoiden kanssa”, Korhonen toteaa.

”Olen toimittajana seurannut Tekesiä pitkään. Hakuprosessin aikana kuvani Tekesistä tarkentui − toimiala on innostava! Mielestäni Tekes on mahdollistaja, joka tukee suomalaista tulevaisuutta!”

Tomi Korhonen siirtyi Tekesiin Teosto ry:stä, missä hän on viimeiset viisi vuotta toiminut viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajana. Ennen Teostoa Korhonen työskenteli toimittajana pitkään Yleisradiossa ja Helsingin Sanomissa.

Yhteystiedot

Tomi Korhonen
Markkinointi- ja viestintäjohtaja
Tekes
p. 050 4499 575
tomi.korhonen(at)tekes.fi
Twitter: @TomiJKorhonen

Sanna Nuutila