Kanta-asiakkaiden digitaalinen palkitsemispalvelu nousukiidossa

27.5.2016
Social Party on haalinut yhteistyökumppaneikseen maailman arvokkaimpia brändejä, kuten Air France, Finnair ja KLM. Alkuvuonna Finnair Plus kanta-asiakasohjelma nappasi Social Partyn ratkaisulla pääpalkinnon maailman merkittävimmässä lojaliteettialan kilpailussa.

Maailmassa on yli kaksi miljardia erilaisten kanta-asiakasohjelmien jäsentä. Heidän pitämisensä tyytyväisenä on helsinkiläisen vuonna 2011 perustetun Social Partyn liiketoiminnan ydin. Yritys tarjoaa Party Coins Digital Rewards -palvelullaan esimerkiksi lento-matkustajille mahdollisuuden lunastaa lentopisteillään digitaalisia sisältöjä, kuten pelejä, elokuvia tai muuta viihdettä jo vähäisellä pistemäärällä.

"Kesällä ja syksyllä 2015 laajensimme digitaalisesti jaettavaa tarjontaamme merkittävästi. Saimme portfolioomme lukuisia maailman suosituimpia PC-pelejä, kuten World of Warcraft, Minecraft, Skyrim, formulapeli F1 2015 ja Star Wars. Lisäsimme myös mobiilipelien tarjontaamme sekä lahjakorttivalikoimaamme, esimerkkeinä Amazon Gift Cards, Google Play, PlayStation Store Card, Steam Digital Wallet ja Xbox Gift Card. Kaikki tuotteet ja kategoriat menestyvät hyvin, mutta selkeänä ykkösenä ovat digitaaliset lahjakortit", kertoo hallituksen puheenjohtaja Olli Kallioinen Social Partysta.

Yrityksen digitaalisella kanta-asiakkaiden palkitsemispalvelulla Party Coins Digital Rewardsilla ei ole suoraa kilpailua maailmalla. Social Partyn digitaalinen jakelumalli onkin noussut globaalilla lojaliteettialalla suosioon verrattuna perinteisten lojaliteettibrändien fyysisiin tuotteisiin ja niihin liittyvään haastavaan aikaa sekä rahaa vievään logistiikkaan ja asiakaspalvelumalliin.

Maailman parhaat lojaliteettikumppanit

Maaliskuussa Social Party nappasi pääpalkinnon kansainvälisen lojaliteettialan merkittävimmässä kilpailussa, Loyalty 2016 Awardsissa, yhdessä Finnair Plus -ohjelman kanssa "Best Loyalty Partnership" -kategoriassa. Vastassa olivat maailman suurimmat lentoyhtiöt sekä tunnetuimmat globaalit lojaliteettibrändit, esimerkiksi hotelli- ja kauppaketjut sekä luottokorttiyhtiöt.

"Me korjasimme voiton kotiin alan ankarimmassa ja vaativimmassa kilpailussa. Oli hienoa päästä auttamaan Finnair Plus voittoon."

Reippaasti lisää uusia ostavia asiakkaita

Finnair Plus aloitti yhteistyön Social Partyn kanssa vuoden 2014 alussa digitaalisessa viihteessä ja tuotteissa. Vuoden 2015 aikana tehdyn perusteellisen kehitystyön ansiosta Party Coins Digital Rewards -palvelun niin sanottu konversioaste kävijästä ostavaksi asiakkaaksi nousi yhdeksästä prosentista yli 25 prosenttiin. Poikkeuksellisen korkea konversioaste ja muut tulokset takasivat voiton Loyalty Awards 2016 -kilpailussa. Tähän Olli Kallioinen on äärimmäisen tyytyväinen.

Tekesin rahoitus Social Partylle on mahdollistanut muun muassa uusien kumppaneiden helpon integraation palvelualustaan. Yhtiö hakee myös aktiivisesti kasvurahoitusta vauhdittamaan kansainvälistymistään ennen kaikkea Yhdysvalloissa.

Lisätietoja

Olli Kallioinen
Social Party Inc.
p. 040 7499 199
olli.kallioinen (at) socialparty.biz
LinkedIn
www.socialparty.biz
www.finnair.partycoins.me

Kuva: Social Party

Kaj Nordgren
comments powered by Disqus