Verkkomainontayritys Kiosked on Suomen kovin kasvaja

26.5.2015
Helsinkiläinen Kiosked uusi strategiansa ketterästi, pitää tuotekehityksen Suomessa ja toimii globaalisti. Näillä lohkesi koko Kauppalehden Kasvajat -kilpailun voitto.

Vuonna 2010 perustetun Kioskedin alkuperäinen liikeidea oli tarjota teknologiaa, jonka avulla verkossa näkyvä sisältö linkitettiin verkkokauppaan. Esimerkiksi suosikkiurheilijansa lenkkarit saattoi ostaa helposti lukemalla tästä tehty juttu ja klikkaamalla linkkiä.

Puolitoista vuotta sitten yritys teki suunnanmuutoksen ja hyppäsi mainostamisen puolelle. Liikevaihto kasvoi viime vuonna kuukausittain 50 prosenttia edelliseen verrattuna ja myynti oli tammi-maaliskuussa noin neljä miljoonaa euroa.

Kioskedin myynti ja asiakkaat ovat maailmalla, mutta tuotekehitys Suomessa. Yritys työllistää 35 henkeä. Nopeinta yhtiön liiketoiminnan kasvu oli Yhdysvaltojen lisäksi Euroopassa ja Kaakkois-Aasiassa. Tammikuussa hollantilainen, mm. Heineken-olutjätin sijoitusyhtiö investoi Kioskediin lähes neljä miljoonaa euroa.

Tekes on rahoittanut Kioskedin tuotekehitystä ja kansainvälistä kasvua. Myös Finnvera on rahoittanut yritystä. Team Finland onnittelee voittajaa!

Kaj Nordgren
comments powered by Disqus