Lahtelainen peliyritys käynnistelee maailmanvalloitusta Saksasta

26.2.2015
Digital Hammerin debyyttipeli Zeta Fighters on parhaillaan koemarkkinoinnissa Suomessa. Tekesin rahoitus on tärkeää, kun pelistä tehdään globaalia hittiä.

Vuonna 2013 perustetun yrityksen Zeta Fighters on reaaliaikainen avaruuteen sijoittuva mobiilimoninpeli, joita on maailmalla hyvin vähän. Sosiaaliset elementit ovat pelissä tärkeässä asemassa. Peliä voi pelata satunnaista pelaaja vastaan tai kavereiden kanssa.

"Intohimoinen tiimimme on pelannut koko ikänsä ja peliala on kiinnostanut pitkään. Myös laaja-alainen liiketoimintaosaaminen mahdollistaa ponnistamisen haastaville kansainvälisille markkinoille. Inspiraationa Zeta Fightersiin ovat lapsuutemme pelit, joissa pelattiin saman ruudun ääressä toista vastaan. Nyt haluamme tuoda tämän kokemuksen mahdollisimman suurelle määrälle pelaajia", kertoo toimitusjohtaja Risto Lappi.

"Tekesin rahoituksen käytämme kansainvälisen kasvun suunnitteluun ja valmisteluun. Käytännössä se tarkoittaa testijulkaisua Saksaan, josta kerätyn palautteen avulla tuotteesta hiotaan timantti. Lisäksi saamme avainluvut sijoittajille tai julkaisijoille, joiden avulla peli skaalataan tärkeimmille markkinoille Pohjois-Amerikkaan ja myös Itä-Aasiaan. Tekesin rahoitus on kriittinen siinä mielessä, että se nopeuttaa huomattavasti tuotteen kehitystä, koska töitä voidaan tehdä täysipäiväisesti. Lisäksi testikäyttäjien hankinta kansainvälisesti olisi hyvin vaikeaa ilman asiallista budjettia."

Kuva ja video: Digital Hammer

Kaj Nordgren
comments powered by Disqus