Houkuttavia pelejä pelaajille – pelimoottori pelinkehittäjille

15.6.2015
Vuonna 2014 perustetun helsinkiläisen Ministry of Gamesin ideana on yhdistää peleissään elementtejä, jotka tunnetusti vetoavat pelaajiin ja tarjoavat hyvän käyttökokemuksen.

Samalla yritys kehittää omaa pelimoottoria, joka tekee tällaisten mobiilipelien kehittämisestä huomattavasti joustavampaa kuin perinteisillä työkaluilla.

"Kehitämme Tekesin Skene-peliohjelman rahoituksella pelimoottoriamme, joka mahdollistaa kaiken yllämainitun. Ilman Tekesiä olisimme todennäköisesti tehneet pelejä perinteisellä tavalla eli lisensoimalla Unity-pelimoottorin tai kertakäyttöisellä koodilla. Oman pelimoottorin voimme sovittaa täysin oman näkemyksemme mukaiseksi eikä jokaista peliä tarvitse koodata alusta alkaen uudelleen", kertoo toimitusjohtaja Teppo Soininen.

Ministry of Gamesin taustalla on kokeneita pelialan osaajia muun muassa Hybrid Graphicsilta, jonka grafiikkajätti Nvidia aikanaan osti, sekä Umbralta ja RedLynxilta. Ministry of Games sai hiljattain lähes kahden miljoonan euron pääomasijoituksen. Sijoittajajoukko on aiemmin investoinut esimerkiksi Facebookiin ja Skypeen.

Kuva: Ministry of Games

Kaj Nordgren
comments powered by Disqus