Brändimarkkinointia asiakkaan selfiellä

3.11.2015
Mypose on näyttävä, nykyaikainen markkinointikampanjakone, joka voidaan myönteisellä tavalla valjastaa yrityksen tai tapahtuman brändin rakentamiseen. Koneen avulla tapahtuman kävijät tuottavat sisältöä ottamalla itsestään hauskoja, brändiviestillä leimattua selfie-kuvia ja jakamalla niitä sosiaaliseen mediaan ja sähköpostiin. Kone kerää kontakteja ja saa vieraat hyvälle tuulelle.

Mypose sopii messuille, hotelleihin, huvipuistoihin, turistinähtävyyksiin – siis kaikkialle, missä ihmiset liikkuvat.

Myposen toinen perustaja, Ari Rautiainen kertoo, että yrityksen ensimmäinen selfie-kone toimi vaatekaupassa vaatteiden sovituksen apuna. Erilaiset tapahtumat ja turistikohteet kuitenkin innostuivat kyselemään palvelusta siinä määrin, että Mypose on keväästä 2014 asti keskittynyt kehittämään markkinointikampanjakonetta erityisesti näiden tarpeisiin. Veto oli kannattava, sillä sen jälkeen yritys on saanut yli 200 asiakasta.

Mihin markkinointikampanjakoneen erinomaisuus perustuu?

”Markkinointi on tällä hetkellä melkoisessa murroksessa. Markkinoijat myös etsivät kaiken aikaa uusia tapoja markkinoida tehokkaammin. Digitaalisessa markkinoinnissa tarvitaan sellaisia keinoja, jotka kannustavat ihmisiä osallistumaan markkinoinnin tekemiseen ja viestien levittämiseen. Selvitysten mukaan 92 prosenttia ihmisistä uskoo kaverisuositusta, kun vastaavasti vain 36 prosenttia vakuuttuu sosiaalisessa mediassa olevista mainoksista.”

”Myposeen räätälöidään brändin mukainen teema. Brändi pystyy itse määrittelemään markkinointikampanjan ja siinä tarvittavat elementit. Kun ihmisillä on hauskaa tapahtumassa, sitoutuvat he brändiin ja jakavat sen kuvia esimerkiksi Facebookiin ja Twitteriin. Näin sosiaalisen median kanavista on mahdollista tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita.”

”Helppous on Myposen avainsana. Se on helppo ostaa ja asentaa ja sitä on helppo käyttää. Käytännössä laite kasataan tapahtumaa varten muutamassa minuutissa. Palvelu soveltuu täysin stand alone -käyttöön. Teknisesti palvelu on toteutettu pilvipalveluna ja siihen sisältyy reaaliaikainen statistiikka ja raportointi. Se voidaan myös liittää osaksi laajempaa markkinointikampanjaa.”

”Myposella otettujen kuvien käyttöoikeudet menevät aina loppuasiakkaalle. Kuluttaja on kuitenkin viime kädessä ohjaksissa päättämässä missä hänen kuvansa näkyvät. Tämän takaa jo henkilötietosuojalaki. Käyttäjä itse päättää haluaako hän jakaa kuvia ja mihin hän ne jakaa, myös kuvien poistaminen jälkikäteen yrityksen Facebook-sivun kuva-albumista onnistuu.”

Millaista kansainvälistä yhteistyötä etsitte?

”Kansainvälistymisessämme etenemme alueellisesti. Ensimmäiseksi kohteeksi olemme valinneet Mallorcan, jossa meillä on keväästä 2014 asti ollut yhteistyökumppani. Myös Madridista löytyy kumppani. Kansainvälisiä asiakkuuksia on tällä hetkellä Ruotsissa, Norjassa ja Englannissa. Mielenkiinto meitä kohtaan näyttää etenevän samalla kaavalla kuin Suomessa. Kun Mypose näkyy erilaisissa tapahtumissa, meihin aletaan ottamaan aktiivisesti yhteyttä.”

Lisätietoja
Ari Rautiainen, hallituksen puheenjohtaja, puh. 050 534 3140, ari.rautiainen(at)mypose.fi
Lassi Anttonen, toimitusjohtaja, puh. 040 516 6252, lassi.anttonen(at)mypose.fi

www.mypose.fi

Mypose osallistuu Tekesin Fiksu kaupunki -ohjelmaan.

Mypose on mukana Smart City Expo World Congress 2015 -tapahtumassa, joka järjestetään 17.–19.11.2015 Barcelonassa Espanjassa. Poikkea Suomen paviljongissa ja tutustu Smart City -osaamiseemme!

www.smartcityexpo.com

Eero Lukin
comments powered by Disqus