Asiakastyytyväisyyden mittaus ja analysointi kasvattaa HappyOrNotia

13.5.2015
Tamperelainen HappyOrNot palkittiin Kauppalehden Kasvajat -kilpailun Pirkanmaan, Pohjanmaan sekä Etelä- ja Keski-Pohjanmaan kovimpana kasvajana. Yrityksen liikevaihdosta 95 prosenttia tulee ulkomailta.

HappyOrNotin tuote on asiakaspalautteen ja -tyytyväisyyden mittaamiseen ja analysointiin tehty laite, jossa on neljä painiketta kiukkuisesta onnelliseen. Käyttöliittymä on niin yksinkertainen, ettei ohjeita tai lokalisointia tarvita. Sen sijaan laitteen tuottaman tiedon analysoiva ohjelmisto on monimutkainen, mikä suojaa myös kilpailulta. Saadun tiedon avulla voidaan esimerkiksi mitoittaa myös henkilöresursseja.

Yrityksellä on asiakkaita ympäri maailmaa. Yksi esimerkki on eräs maailman suurimmista kauppaketjuista, ranskalainen Carrefour. HappyOrNotin liikevaihto tulee lähes kokonaan ulkomailta. Tähtäin on jo sadoissa miljoonissa, kun järjestelmä laajenee seuraavaksi verkkokauppoihin.

HappyOrNotin tietä ulkomaille nopeutti Tekesin Nuoret innovatiiviset yritykset -rahoitus. Sen avulla yritys muun muassa patentoi ja suojasi konseptia, rekrytoi myyntitiimiin huippuosaajia ja osallistui kansainvälisille messuille. Finnvera on rahoittanut yritystä ja Finpron kanssa on tehty yhteistyötä useissa kansainvälistymisen eri vaiheissa esimerkiksi Iso-Britannian markkinoiden osalta. Team Finland onnittelee voittajaa!

Seuraava Kauppalehden Kasvajat -tilaisuus on Turussa 20.5. Tule juttelemaan, niin kerromme paikan päällä Team Finlandin rahoituksesta ja palveluista, joilla yrityksesi voi kasvaa globaaleille markkinoille.

 

Kaj Nordgren
comments powered by Disqus