Ammattilaisten avulla Kiinan markkinoille: yritysten kokemuksia Fudan iLab -ohjelmasta

7.10.2015
Neljä suomalaista yritystä selvitti mahdollisuuksiaan Kiinan markkinoilla Tekesin ja Fudanin yliopiston ohjelmassa. Katso videolta millaista apua yritykset saivat ja millaisia olivat kokemukset

Fudan iLab -ohjelmassa alansa ammattilaiset tekevät suomalaisille pk-yrityksille liiketoimintasuunnitelman kohdemarkkinoille MBA-tutkintonsa lopputyönä. MBA-tiimit tekivät mm. markkinatutkimuksia eri toimialoista, selvittivät markkinoiden vaatimuksia, standardeja ja kuluttajakäyttäytymistä sekä haastattelivat myyntipisteissä henkilökuntaa eri tuotteiden menekistä.

Vuoden 2015 ohjelmassa olivat mukana elintarvikevalmistaja Valio,  lastentautien ja lisääntymislääketieteen diagnostisia palveluja terveydenhuollon tarpeisiin kehittävä ja myyvä Modern Diagnostics, liiketoimintatiedon ja mediaseurannan informaatio- ja analyysipalveluja tarjoava M-Brain sekä mm. sähköa johtavia ja muita edistyneitä muovituotteita valmistava Premix.

"MBA-tiimi oli ihan fantastinen. Asenne oli kohdallaan ja he olivat kovan luokan ammattilaisia", kertoo Premixin Hanna Ristola.

Yritykset kertovat videolla kokemuksistaan Fudan iLab -ohjelmassa. Haku vuoden 2016 Fudan iLabiin on käynnissä 31.10.2015 saakka.

Kaj Nordgren
comments powered by Disqus