Suomalainen verkkokauppa iskee takaisin

25.2.2014
Hämeen Sanomat helpottaa yritysten verkkokauppojen rakentamista ja vie verkkokauppaa suoraan sosiaaliseen mediaan. Tekes auttaa konseptin kansainvälistämisessä.

Vähittäiskaupan ja median murros sai Hämeen Sanomat hakemaan uusia toimintamalleja verkkokaupasta. Asiasta, josta suomalaisia yrityksiä on viime aikoina kritisoitu kovin sanoin.

"Haluamme olla pk-yrittäjille helppo tapa vastata kiristyvään kilpailuun verkossa ja päästä suoraan kiinni kansainvälisiin markkinoihin. Yksittäisellä yrittäjällä ei yleensä ole aikaa, rahaa tai osaamista kansainvälisesti toimivan ja näkyvän verkkokaupparatkaisun luomiseen", kertoo kehitysjohtaja Eeva Jauro.

Hämeen Sanomien viime vuonna käynnistämät Kalastamo.com ja Bellapuoti.com saivat juuri seurakseen lemmikkitarvikekauppa DreamPetStoren.

"Lemmikkien määrä on kasvanut vuodesta toiseen ja kysyntä alan tuotteille samoin. Moni kuluttaja on joutunut ostamaan tuotteita ulkomaisista verkkokaupoista. DreamPetStoresta voi ostaa monelta eri suomalaiselta kauppiaalta, maksaa tuotteet vaikkapa omassa verkkopankissa ja toimitus on aina ilmainen."

Tekesin rahoituksella Hämeen Sanomat integroi verkkokauppaa sinne missä asiakkaatkin ovat eli sosiaalisiin verkkoyhteisöihin. Tavoitteena on myös luoda yhteisöllinen verkkokauppakonsepti. Sen avulla mennään suoraan kansainvälisille markkinoille, joissa ostajapotentiaalikin on moninkertainen.

Kysy lisää

Eeva Jauro
kehitysjohtaja
Hämeen Sanomat Oy
p. 050 502 0836
eeva.jauro (at) hameensanomat.fi

Kaj Nordgren

comments powered by Disqus