Startupille rahoituskierros – Asiakkaina Pepsi, Nordea ja Puolustusvoimat

9.4.2014
HeiaHeia.com pyrkii vahvistamaan kansainvälistä kasvuaan rahoituskierroksella.

Satojen yritysten hyvinvointiohjelmiin valittu HeiaHeia kiihdyttää kasvuaan 1,5 miljoonan euron rahoituskierroksella.

"HeiaHeia edistää hyvinvointia niin yksilötasolla kuin yrityksissä viihteellisellä, yhteisöllisellä teknologiatuotteellaan. Meillä on jo nyt satoja yritysasiakkaita kymmenissä maissa – rahoituksen avulla saadaan isompi vaihde päälle ratkaisumme kansainvälisessä kaupallistamisessa", kertoo HeiaHeian toimitusjohtaja ja perustajaosakas Jussi Räisänen.

Kierroksen sijoittajat ovat kotimaisia yrityksiä ja yksityishenkilöitä. HeiaHeia on myös saanut Tekesin Nuoret innovatiiviset yritykset -rahoitusta, jonka tavoitteena on nopeuttaa lupaavimpien pienten yritysten kasvua ja kansainvälistymistä.

HeiaHeia lanseerattiin ilmaisena kuluttajapalveluna, jolla on Suomessa jo yli 250 000 rekisteröitynyttä käyttäjää. Palvelu laajeni kuitenkin nopeasti myös yrityskäyttöön.

"Yrityksillä on hyvin moninaisia tarpeita, joiden perusteella tuotetta jatkuvasti kehitetään: esimerkiksi Yhdysvalloissa HeiaHeiaa on menestyksekkäästi käytetty painonpudotushaasteisiin, työpäivän aktivointiin ja terveellisen syömisen edistämiseen”, kertoo HeiaHeian tuotteesta vastaava perustajaosakas Olli Oksanen.

HeiaHeia on otettu kaupallisesti käyttöön jo sadoissa yrityksissä kymmenissä eri maissa. Asiakasluettelosta löytyy niin pk-yrityksiä kuin tuhansien työntekijöiden organisaatioitakin, joukossa muun muassa Nordea, Johnson & Johnson, PepsiCo, Ruotsin suurin vakuutusyhtiö Folksam sekä Suomen Puolustusvoimat.

HeiaHeian tavoitteena on olla maailmanlaajuisesti johtava hyvinvoinnin ja terveiden elämäntapojen edistämisen apuväline yrityksissä ja muissa organisaatioissa.

"Aiomme lähivuosina parantaa hyvinvointia tuhansissa yrityksissä maailmanlaajuisesti. Samalla tästä on tietysti tarkoitus tehdä merkittävää liiketoimintaa ja viedä maailmalle suomalaista hyvinvointiosaamista."

HeiaHeia tulee panostamaan voimakkaasti kansainväliseen kasvuun.

"Hyvinvoinnin edistäminen yrityksissä on globaali trendi ja asiakaskuntamme on jo nyt hyvin kansainvälistä, vaikka olemme toimineet pitkälti Suomesta käsin. Kasvutavoitteemme edellyttää aktiivista näkyvyyttä ulkomailla sekä yhteistyökumppanuuksien rakentamista. Tärkeimpiä suuntia meille ovat Yhdysvallat, Pohjois-Eurooppa sekä Iso-Britannia ja nyt nostettava rahoitus mahdollistaa ihan erilaisen läsnäolon näillä markkinoilla", kertoo Räisänen.

Josi Tikkanen

comments powered by Disqus