Second Screen ABC – television toinen ruutu muuttaa mediabisnestä

8.4.2014

Ensimmäistä kertaa Suomessa tarjotaan päivän seminaari, jossa pureudutaan television toisen ruudun palveluihin, käyttäjäkokemuksiin, ansaintaan, viimeisimpiin ratkaisuihin sekä ihmisiin niiden takana. Tule kuulemaan toisen ruudun tuoreet tuulet meiltä ja maailmalta.

Torstaina 8.5.2014 klo 9:30-15:30
LOFT Ison Pajan auditorio, Radiokatu 5, Helsinki

Key note-puhuja on Jonathan Freeman, yksi Euroopan johtavia asiantuntijoita digitaalisen median käyttäjätutkimuksessa. Jonathan työskentelee professorina Lontoon Goldsmiths yliopissa sekä toimitusjohtajana i2 media research tutkimuslaitoksessa. Jonathan luo katsauksen eurooppalaisiin toisen ruudun sovelluksiin, käyttäjäpsykologiaan, kaupallisiin mahdollisuuksiin sekä tulevaisuuden näkymiin.

MTV:n vastaava tuottaja Mari Rasimus kertoo, että sosiaalisella medialla ja toisen ruudun sovelluksilla on merkittävä rooli TV-ilmiöiden syntymisessä. Yksi MTV:n erikoissovelluksista on jaetut tv-hetket. Tästä palvelusta kertoo Tellyo:n toimitusjohtaja Kimmo Koivisto.

Nelonen Media on ollut myös vahvasti mukana kehittämässä toisen ruudun palveluita suosittuihin tv-brändeihinsä. Niistä kertoo on-line johtaja Kai Taka-Aho.

Vesa Erkkilä Digita Oy:sta tulee kertomaan viimeiset kokemukset TV-jakelun näkövinkkelistä second screen-palveluihin.

Booxmedia näkee vahvasti, että IPTV- ja OTT-palvelut tulevat antamaan paljon myös toisen ruudun kehitykseen. Tässä kehityksestä seminaarissa kertoo hallituksen puheenjohtaja Kaj Hagros.

Puoli seitsemän -ohjelman second screen -kokeilu muutama viikko sitten on vain yksi YLEn tämän hetken sosiaalisen TV:n kehityshankkeista. Näistä hankkeista seminaariin tulee kertomaan tuottaja Maria Hausen.

Ja miten nämä sitten kaikki rahoitetaan? Tai ainakin osittain… Siitä seminaarissa antavat tietoiskun Tekesin Fiiliksestä fyrkkaa ja Skene-ohjelmien edustajat.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset tästä.

comments powered by Disqus