Miten teen brändistäni menestyksen Aasian markkinoilla?

11.8.2014

Mikä koukuttaa aasialaisen ihmisen länsimaiseen brändiin? Miten suomalaista luovien alojen osaamista voidaan brändätä niin, että sillä menestyy Kiinassa?

Tekesin Fiiliksestä fyrkkaa-ohjelma järjestää 5.9.2014 Helsingissä työpajan, jonka teemana on länsimaisen brändin onnistunut vienti Aasian markkinoille, erityisesti Kiinaan. Työpaja on suunnattu design-, muoti- ja lifestyleyrityksille, jotka jo ovat Kiinan markkinoilla tai vakavasti suunnittelevat menoa sinne. Tavoitteena on lisätä osallistujien kulttuurista ja yhteiskunnallista ymmärrystä aasialaisen kuluttajan ja brändien välisestä suhteesta. Työpajan kieli on englanti.

Fiiliksestä fyrkkaa -työpajassa pohdimme aasialaisten ja suomalaisten asiantuntijoiden johdolla mm. seuraavia kysymyksiä:

  • Mitä meidän tulisi tietää aasialaisesta/kiinalaisesta ihmisestä ja kuluttajasta, tämän arvoista ja asenteista, kun lähdemme viemään brändiä ko. markkinoille?
  • Mitä ymmärrystä tarvitsemme ostoprosesseista ja –kanavista, esimerkiksi digitaalisuuden ja perinteisen kivijalkakaupan välisestä suhteesta?
  • Millaista ymmärrystä tarvitaan uuden kohdemarkkinan julkisista toimijoista ja niihin vaikuttamisesta?

Tähän mennessä varmistuneita puhujia:

  • Mark Tanner (Founder and Managing Director of Shanghai-based marketing and research agency, China Skinny): Chinese Consumer : Cultural, Social & Channel Trends Influencing Purchase Behaviour and How to Best Address Them
  • Hannu Kähönen (CreaDesign): Kokemuksia kiinalaisesta businesskulttuurista ja designin asemasta Kiinassa ja yleisiä kokemuksia Kiinaan etabloitumisesta

Työpaja on osa EARS on Helsinki -tapahtumaa, jonka tavoitteena on verkottaa aasialaisia ja eurooppalaisia luovien alojen yrityksiä ja muita toimijoita sekä tarjota niille mahdollisuuksia bisnesyhteistyöhön. Tapahtuma esittelee kiinnostavia ilmiöitä, parhaita käytäntöjä ja luovien alojen keskeisiä vaikuttajia Aasiasta ja Euroopasta. Ammattilaisseminaari esittelee uusia bisnesmahdollisuuksia mm. musiikin, designin, esittävien ja visuaalisten taiteiden saralta sekä auttaa rakentamaan pitkäjänteisiä suhteita.www.ears.asia/helsinki.

Työpajaan mahtuu enintään 20 muoti-, lifestyle- tai designalan edustajaa. Osallistujat saavat työpajan korkeatasoisen ohjelman lisäksi EARS-konferenssipassin, joka oikeuttaa pääsyyn myös muihin EARS on Helsinki 2014 -ammattilaisohjelman puheenvuoroihin, paneeleihin ja koko ammattilaisjoukolle suunnattuun oheisohjelmaan, mukaan lukien avajaiset ja verkostoitumistilaisuudet. Ammattilaisseminaarin päiviin kuuluvat kahvitarjoilut ja lounaat.

Ilmoittautumiset tapahtumaan sähköpostitse Liina Kankaalle (liina.kangas@ideone.fi ja 040 7011 242). Lisätietoja tapahtumasta voi kysyä myös ohjelmapäällikkö Minna Suutarilta (minna.suutari(at)tekes.fi).

Eero Lukin
comments powered by Disqus