Hyvä vai paras? Käyttökokemuksella menestykseen

21.11.2014

Kivat ja koukuttavat härkkivärkit, suomalaiseen makuun sopiva asiantunteva ja ystävällinen palvelu tuovat aurinkoa joskus niin harmaaseen arkeen. Voisiko myös työ olla täynnä positiivisia kokemuksia? Askel tähän suuntaan lähtee siitä, että toisille yrityksille ja organisaatioille tuotteita ja palveluja tarjoavat yritykset satsaavat hyvään kokemukseen. Hyvästä paras -videosarjan osa I kertoo mitä kokemuslähtöinen ajattelu – eli UX (User experience) on ja miksi siihen kannattaa panostaa.

Tunteet vaikuttavat ostopäätöksissä myös kovassa yritysten välisessä liiketoiminnassa. Ottamalla tavoitteeksi aikaansaada markkinoiden paras kokemus avautuu monta reittiä kohti pysyvää kilpailuetua.

Katso video >

Osa II: Kuorrutus ei pelasta jos kakku maistuu pahalta!

Kuorrutus ei pelasta jos kakku maistuu pahalta. Sama pätee tuotteissa ja palveluissa. Elementit halutunlaiseen käyttökokemukseen täytyy suunnitella jo leivontavaiheessa. Hyvä vai paras -videosarjan osa 2 kertoo miten kokemuslähtöisen suunnittelun - eli UX:n, User experience - avulla synnytetään myös radikaaleja innovaatioita. Kokemukseen keskittyminen ruokkii villejä ideoita ja ennakkoluulottomuutta. Askel tulevaisuuteen antaa inspiraatiolle tilaa. Esimerkkinä videossa Rolls-Roycen käyttäjälähtöiset tulevaisuuden visiot.

Katso video >

Osa III: Miten UX-ajattelu uudistaa yrityksen toimintaa?

UX, User experience, avaa monia reittejä uudistumiseen. Pienistä puroista kasvaa iso virta. Esimerkkinä uudenlaista yhteistyötä Roclalla.

Katso video >

Ilmoittaudu 27.11. tapahtumaan, jossa teemana "Hyvä vai paras - käyttökokemuksella menestykseen"

Eero Lukin
comments powered by Disqus