Suomalainen Meeting Assistant tähyää maailmalle

28.8.2013
Helsinkiläisen Punos Mobilen tavoitteena on kasvattaa suoraan asiakkaan bisnestä parantamalla myynnin kokouskäytäntöjä ja vähentämällä turhaa järjestely- ja hallintatyötä bisneksen tieltä.

Meeting Assistant on Applen sovelluskaupan viime aikojen ladatuin tapaamisten hallintasovellus, jonka Punos Mobile toi äskettäin osaksi maailmaan suosituimpiin kuuluvaa CRM-järjestelmää Salesforcea. Yritys kertoo asiakkaidensa raportoineen jo testausvaiheessa myyntiprosessinsa tehostuneen merkittävästi.

Sovelluksella myynnin ammattilaiset saavat taustatiedot henkilöistä ja taloustiedot yrityksistä reaaliaikaisesti tapaamisiinsa ja esim. kokouksesta raportointi ja tarjousten ja muistiinpanojen jakelu tapahtuu sovelluksen prosessipohjan avulla minuuteissa tuntien sijaan.

Mobiilipelien liiketoimintamallista eli ilmaisversioista ja mahdollisimman laajasta jakelusta

poiketen hyötysovellusmarkkinoilla asiakkaat vaativat erilaisia versioita perusratkaisusta, käyttötukea ja huoltosopimuksia. Punos Mobile pyrkii vastaamaan tähän erilaisilla palvelupaketeilla – ilmaisesta kokeiluversiosta aina erikseen, tietylle asiakkaalle räätälöityihin ratkaisuihin. Yritys uskoo tuovansa näin asiakkaille selkeää lisäarvoa sekä palvelemaan entistä suurempaa asiakaskuntaa.

Tekesin Tempo-rahoitus mahdollisti kahden kokeneen myynnin ammattilaisen liike-idean tuotteistamisen pilottiversioksi asti.

Liiketoimintaprosesseja vuosia kehittänyt sarjayrittäjä Hannu Alakangas ja kokenut myyjä ja myynnin esimies Ville Mettälä lähtivät kehittämään omien kokemustensa pohjalta työkalua myyntiprosessien tehostamiseen. Ensin ideaa testattiin kuluttajamarkkinoilla ja vastaanotto oli kiittävä. Nyt sovellusta integroidaan tärkeimpiin CRM-järjestelmiin.

Maailmalla tablettitietokoneet ja isot kosketusnäytölliset puhelimet ovat vallanneet alaa liiketoiminnan työjuhtina. Näin on myös Suomessa tuoreen tutkimuksen mukaan. HTML5:llä kehitetty Meeting Assistant on suunniteltu skaalautumaan tärkeimmille mobiilialustoille nopeasti, asiakkaiden tarpeen mukaan.

Lue lisää

Kaj Nordgren

comments powered by Disqus