Nuoria kasvuyrityksiä: H2 Wellbeing Oy

Tekesin rahoituksella on vauhditettu hyväntuulisesta liikunnan ja hyvinvoinnin online-sovelluksestaan, HeiaHeia.comista, tunnetun H2 Wellbeingin kansainvälistymistä.

Verkkosivuillaan yritys kuvaa HeiaHeiaa helpoksi ja hauskaksi, yhteisölliseksi nettipalveluksi, joka motivoi käyttäjiään liikkumaan ja sopii myös työhyvinvointiohjelmiin. Tarkoituksena ei ole korostaa veren maku suussa suorittamista, vaan sovellukseen voi kirjata liikuntasessioita aina siivouksesta punttisalitreeniin. Käyttäjä asettaa itselleen eri parametreihin perustuvia tavoitteita, ja sovellus sekä muut käyttäjät kannustavat niiden saavuttamisessa. HeiaHeiassa verkotutaan ja viestitään muiden liikkujien kanssa ja tehdään liikuntatavoitteiden saavuttamisesta hauskaa ja sosiaalista.

H2 Wellbeing on kasvanut parissa vuodessa Suomen johtavaksi liikunnan ja hyvinvoinnin online-sovelluksia tarjoavaksi yritykseksi. HeiaHeia-palvelun käyttäjiä on pelkästään Suomessa yli 200 000 ja Suomen lisäksi palvelua käytetään yli 150 maassa.

NIY-rahoituksella vauhtia kansainvälistymiseen

H2 Wellbeingin toimitusjohtaja Jussi Räisänen kertoo Tekesin Nuorten innovatiivisten kasvuyritysten rahoituksen (NIY) antaneen selkeästi potkua yrityksen kansainvälistymiselle. Rahoitus on mahdollistanut HeiaHeia-tuotteen kansainvälisen potentiaalin todentamisen jo aikaisessa vaiheessa.

"Ilman NIY-rahoitusta monet kansainvälisen liiketoimintamme aloitteet olisi jätetty odottamaan."

Räisänen kertoo yrityksen pystyneen NIY-projektin avulla kehittämään liiketoimintaansa "lean startup" -ajattelun mukaisesti, jolloin tuote päätyy loppukäyttäjän käsiin mahdollisimman pian tehokkaan kehitysvaiheen jälkeen.

Viisinkertaisesti yritysasiakkaita

Kun tuotteen soveltuvuutta kansainvälisille markkinoille oli selvitetty, yrityksen kasvu saatiin täyteen vauhtiin.

"Meillä on nyt yli sata yritysasiakasta ja useita jälleenmyyntikumppaneita noin 20 maassa, muun muassa Yhdysvalloissa ja Isossa-Britanniassa. Yritysasiakkaiden määrä on kasvanut yli viisinkertaiseksi projektin alusta ja asiakkaiden joukossa on sekä Suomen että maailman mittakavassa merkittäviä yrityksiä, kuten PepsiCo, NHS, Nordea, Aktia, TeliaSonera ja Janssen."

"Haluamme olla hyvinvoinnin edistämisen suosikkituote"

H2 Wellbeingin visio on olla kansainvälisesti johtava hyvinvoinnin motivaatiotuote yrityksille ja yhteisöille. Tänä vuonna merkittävää kasvua haetaan ensisijaisesti Yhdysvalloista ja Ruotsista.

"Hyvinvoinnin edistämiselle on voimakkaasti kasvavat markkinat. Työnantajille asetetaan yhä enemmän odotuksia huolehtia henkilöstöstään ja työnantajat tulevatkin tarvitsemaan helppokäyttöisiä, toimivia ja kustannustehokkaita ratkaisuja motivoidakseen työhyvinvointia edistävään käyttäytymiseen", Räisänen kertoo HeiaHeian markkinapotentiaalista.

"Haluamme olla yritysten ja työntekijöiden suosikkituote henkilökohtaisen hyvinvoinnin edistämisessä."

www.heiaheia.com/corporate

Nuorten innovatiivisten kasvuyritysten rahoitus

comments powered by Disqus