Kesäsarjassa tulevaisuuden ammatteja: Tunneostamisen konsultti

Voiko fiiliksestä tehdä fyrkkaa?

Mainio tuote tai palvelu ei enää yksinään takaa yritykselle menestystä. Yhä suurempi osa liiketoiminnan tuloksesta syntyy aineettomista asioista – asiakkaan tunteista ja kokemuksista sekä niiden tuottamasta lisäarvosta.

Asiakkaalle tuotteiden ja palveluiden toimivuus sekä hinta ovat edelleen tärkeitä. Todellinen erottautuminen tapahtuu kuitenkin yhä enemmän sitä kautta, miten hyvin yritykset ymmärtävät ratkaisujensa tuottamien tunteiden ja merkitysten arvon asiakkaalle. Menestystä janoava yritys tarjoaa asiakkaalle ratkaisun lisäksi laajemman kokemuksen.

Perinteisen tylsinä pidettyihin tuotteisiin voi saada aivan uudenlaista fiilistä ja bisnestä. Esimerkiksi Graphic Concreten graafinen betoni on teollinen tuote, joka sopii laajoihin betonipintoihin. Sillä voidaan tehdä tyylikäs ja ympäristöä elävöittävä seinäpinta kustannustehokkaasti. Yrityksellä on jo satoja referenssejä ympäri maailmaa.

Tekesillä on käynnissä Fiiliksestä fyrkkaa -ohjelma. Se edistää liiketoiminnan kehittymistä tiedon, teknologian ja tunteen yhdistelmästä. Sen asiakkaiksi voivat hakeutua yritykset, Asiakkaita ovat kasvua ja kansainvälistymistä tavoittelevat yritykset, jotka hakevat kilpailukykyä ja erottautumista aineettomuudesta.

Fiiliksestä fyrkkaa -ohjelman sivut

Voisiko yrityksesi olla Tekesin asiakas? Katso tunnustelupalvelun sivut!

Lue kaikki Suomisen perhe -sarjakuvat

Piirrokset: Leena Ahveninen

 

comments powered by Disqus