Tervetuloa Tekesin asiointipalveluun

Asioinnissa voit hakea rahoitusta, tehdä raportin ja kustannustilityksen. Tekes toimittaa kaikki projektiin liittyvät asiakirjat asiointipalvelun kautta.

Varmistamme asiointipalvelun luotettavan toiminnan kuukausittain. Seuraava huoltokatko on perjantaina 1.7. klo 17.00 - 21.00. Pahoittelemme häiriötä. 

Asiointi verkossa on helppoa ja nopeaa

Toimitamme 1.6.2016 alkaen kaikki hakemuksiin, päätöksiin, projektimuutoksiin ja maksuihin liittyvät asiakirjat sähköisesti asiointipalvelun kautta. Asiointipalvelusta näet projektin ajantasaiset tiedot ja kaikki projektiin liittyvät dokumentit. Nyt myös projektisuunnitelma on saatavilla sähköisesti.

Asioinnin kautta lähettämäsi hakemus löytyy helposti myöhemminkin. Voit täydentää hakemusta siihen saakka kunnes Tekesin asiantuntija sulkee hakemuksen käsittelyä varten. Sen jälkeen voit täydentää hakemusta vain asiantuntijan pyynnöstä. Toimittamasi lisätiedot ovat samantien asiantuntijan luettavissa.

Kun palveluun on saapunut uusi asiakirja, siitä ilmoitetaan sähköpostilla projektin vastuulliselle johtajalle, yhteyshenkilölle, kustannustilitysten yhteyshenkilölle ja organisaation viralliseen sähköpostiin. Koko asiointipalvelun aineisto on kaikkien niiden luettavissa, joilla on asiointipalvelussa oikeudet projektille.

Tarkista että yhteystiedot ovat oikein

On tärkeää, että asiointipalvelun yhteystiedot ovat ajan tasalla. Yhteystietojen muutoksista voi ilmoittaa verkkosivujen palautelomakkeella valitsemalla viestin aiheeksi "Sähköinen asiointi ja hakemus" tai soittamalla asiointipalvelun tekniseen neuvontaan puh. 029 505 5051.

Rahoitustietojen julkisuus

Tekesin rahoituksen hakijan nimi, haetun rahoituksen määrä ja hakemuksen diaarinumero ovat julkista tietoa heti, kun hakija on jättänyt hakemuksensa Tekesille. Rahoituspäätöksen jälkeen myös kielteisen rahoituspäätöksen saaneen hakijan nimi ja haettu rahoitus ovat julkista tietoa. Projektien nimet, päätösten perustelut ja sisällön kuvaukset ovat yritysten liikesalaisuuksia. Tekesissä meille on erittäin tärkeää suojata asiakkaidemme liikesalaisuuksia ja säilyttää ne ehdottoman luottamuksellisina rahoitushakemuksia käsitellessämme ja rahoituspäätöksiä tehdessämme.

Perustettavat yritykset

Huomaathan, että perusteilla oleva yritys, jolla ei ole vielä Y-tunnusta, ei voi täydentää hakemusta asionnin kautta. Suosittelemme hakemuksen jättämistä vasta, kun yritys on saanut Y-tunnuksen.

Suojattu sähköpostiosoite

Jos haluat jälkikäteen täydentää raporttia tai tilitystä erillisillä liitteillä, käytä suojattua sähköpostiosoitetta.

Lomakkeet käytössä poikkeustilanteissa

Asioinnin raportointi- ja tilityspalvelu ei vielä toistaiseksi ole käytössä ryhmähankkeilla eikä intressitilityksiä tekevillä.

Ongelmatilanteessa

Lähetä kysymyksesi ja yhteydenottopyyntösi palautelomakkeella. Valitse lomakkeen vaihtoehto Sähköinen asiointi ja hakemus, vastaamme 24 tunnin kuluessa, viikonloppuja lukuun ottamatta.

Soita neuvontanumeroomme 029 50 55051. Palvelemme arkisin klo 8.00 – 15.00.

Lähetä liitteet asioinnin kautta  

Rekisteröityneenä käyttäjänä voit lähettää nyt käsittelyssä olevaan hakemukseen liitteitä asioinnin Hakemukset-sivulta. Klikkaa Asiakirjat-otsikkoa ja lähetä liitteet.

Päätöksen hyväksymisilmoituksen (Y1/T1/E1) voit lähettää vastaavasti Projektit-sivulta. Klikkaa Asiakirjat-otsikkoa ja lähetä hyväksymisilmoitus.    

Lisätietoja: verkkoasioinnin tekninen neuvonta 029 50 55051.

Kuukausittaiset huoltokatkot

Varmistamme asiointipalvelun luotettavan toiminnan kuukausittain. Huoltokatkot ajoittuvat suunnitelman mukaan useimmiten kuukauden toiseksi viimeiseen perjantaihin klo 17.00 – 21.00. Vuonna 2016 päivät ovat 22.1., 19.2., 18.3., 22.4., 20.5., 1.7., 22.7., 19.8., 23.9., 21.10., 18.11. ja 23.12.   

Rekisteriselosteet ja käyttöehdot

 

Usein kysyttyä asiointipalvelusta
Mitä etua meille on asioinnista verkossa?
Sain sähköpostiini kehotuksen rekisteröityä Tekesin asiointipalvelussa, mitä teen?
Haluan rekisteröityä, mutta minulla ei ole voimassa olevia verkkopankkitunnuksia, mitä teen?
Olen unohtanut salasanani, saanko Tekesistä uuden salasanan?
Rekisteröidyin käyttäjäksi. Miksi en näe käynnissä olevia projektejani?
Olen rekisteröitynyt jättäessäni uuden hakemuksen. Saanko samalla oikeudet myös muihin projekteihin, joissa olen mukana?
Olen rekisteröitynyt käyttäjä ja sähköpostiosoitteeni muuttuu. Mistä muutan tiedon?
Sain tiedoksiannosta tiedon sähköpostiini, mutta asiointipalvelussa ei näy ilmoituksia.
Valtuutin hakemuslomakkeella muita henkilöitä hakemuksen täyttäjiksi, mutta he eivät näe hakemusta asioinnissa. Missä vika?
Olen asioinut palvelussa toisen yrityksen nimissä, miten saan luotua uuden organisaation?
Voiko hakemuksen / raportin täyttämisen keskeyttää ja jatkaa myöhemmin?
Voiko hakemusta tehdä useampi henkilö?
Voinko täydentää hakemuksen kenttiä vielä lähettämisen jälkeen?
Miten saan lähetettyä lisää liitteitä hakemuksen lähettämisen jälkeen?
Mistä lähetetyn hakemuksen pääsee avaamaan?
Kuka voi lähettää raportin ja tilityksen?
Missä vaiheessa tunnusten käyttöoikeus päättyy?
Usein kysyttyä rahoituksen hakemisesta
Olen asioinut palvelussa toisen yrityksen nimissä, miten saan luotua uuden organisaation?
Pitääkö hakemus täyttää kerralla valmiiksi?
Voiko hakemusta tehdä useampi henkilö?
Voinko täydentää hakemuksen kenttiä vielä lähettämisen jälkeen?
Kuinka kauan hakemukseni käsittely kestää?
Kuka hakemukseni käsittelee?
Mitä henkilösivu- ja yleiskustannusprosenttia käytän hakemuksessa?
Mitä tarkoitetaan yhteisprojektilla?
Mitä teen, jos olen tyytymätön Tekesin päätökseen?
Usein kysyttyä raportoinnista ja tilityksistä
Kuinka kauan kustannustilityksen käsittely kestää?
Mitä kustannuksia projektille hyväksytään?
Mistä lähtien projektin kustannuksia hyväksytään?
Miten yritysten tulee järjestää työajanseuranta?
Miten yritysten projekteissa määritellään projektille tilitettävä palkka?
Mitä kuuluu henkilösivukustannuksiin?
Mitä ovat yleiskustannukset ja paljonko niitä hyväksytään projektille?
Mitä henkilösivu- ja yleiskustannusprosenttia käytän kustannustilityksessä?
Mitä henkilösivu- ja yleiskustannusprosentteja intressi- tai konserniyhtiö käyttää tilityksessä?
Käytämme projektin matkoihin firman autoa. Saammeko tilittää kulut projektille?
Miten intressiyhtiö määritellään?
Voiko projektille tilittää ostopalveluja intressiyhtiöiltä?
Projektissa on ostopalveluja intressiyhtiöltä. Miten saan siihen vaadittavat tiedot tilitykseen?
Miten erittelen ostetut palvelut?
Voiko raportin ja tilityksen lähettää eri aikaan?
Voiko raportointiin liittyviä lisätietoja lähettää jälkikäteen?
Miten korjaan aiemmin tilitettyjä kustannuksia?
Mistä tiedän, mitä liitteitä tilitykseen tarvitaan?
Miten haen muutosta käynnissä olevan projektin aikatauluun tai kustannusarvioon?
Milloin tulee noudattaa hankintalakia?
Mitä teen, jos olen tyytymätön Tekesin päätökseen?